Z podcastu dowiecie się jak sprzedawać usługi prawnicze w internecie. Dzisiaj odpowiadamy na pytanie Marii, które nadesłała w odpowiedzi na konkurs z odcinka #040 pt. Jak stworzyć zabójczy content? Pytanie brzmiało: Jak stworzyć post prawniczy, ale mega killer?
„Content nie jest tak potężny, tak jak był kiedyś”
Wraz z Patrickiem Neyem, który jest ekspertem marketingu, ogłosiliśmy konkurs na najciekawsze case-y biznesowe, gdzie nagrodą była jego DARMOWA konsultacja z zakresu marketingu internetowego.
Osobista konsultacja miała miejsce w Business Linku. Natomiast w podcaście postanowiliśmy odpowiedzieć tylko na 2 listy wybrane spośród nadesłanej korespondencji.
Patrick był już gościem moich podcastów. Wcześniej pojawił się w Epizodzie #012, gdzie mówił o sobie i pisaniu nekrologu, w Epizodzie #016 opowiadał o sprzedaży przez Linkedin, w Epizodzie #029 ujawnił tajniki tworzenia wirusowych treści.
Tym razem zgodził się pomóc Marii, która jest radcą prawnym. Zapoznał się ze stroną jej Kancelarii Prawnej, sprawdził content i zrobił analizę.
LIST MARII:
Witajcie,
Jestem prawnikiem. Tworzenie tekstu nigdy nie było dla mnie większym problemem. Od kilku lat uskuteczniam działania marketingowe i piszę teksty o prawie dla przedsiębiorców.
Jednak wszystko się kręci wokół „twardych danych”. Jak stworzyć post prawniczy, ale mega killer?
Pozdrawiam serdecznie,
Maria Kobryń
radca prawny
BlueShell Legal
Kancelaria Radcy Prawnego Maria Kobryń
Z wywiadu dowiecie się m.in:
- Jak stworzyć post prawniczy, ale mega killer?
- Jak wygląda strategia marketingowa i sprzedażowa Marii?
- Jak powinna być prowadzona strona kancelarii prawnej
- Jak się reklamować w obliczu zakazu reklamy zawodów prawniczych?
- Jak reklamować usługi, gdy zasięgi organiczne na facebooku są małe?
- Dlaczego ustalenie persony swojego biznesu jest takie ważne?
- Co to jest „buyer journey”?
- Jak być znalezionym w google?
- Gdzie najlepiej ukryć trupa?
- Dlaczego warto używać https://www.similarweb.com/ ?
- Dlaczego gorsze strony są wyżej w wynikach google?
- Jak można zoptymalizować stronę kancelarii, żeby przyciągała klientów?
- Jakie strony są nagradzane przez google wyższą pozycją w rankingu?
- Co google analytics powiedziało o stronach internetowych kancelarii prawnych w USA?
- Czy prawnik może korzystać z lead magnetu?
- W jaki sposób kancelarie prawne mogą się wyróżnić spośród konkurencji?
- Co powinno być na skutecznej stronie kancelarii prawnej?
- Jak może wyglądać sales video kancelarii prawnej?
- Co w sprawie marketingu radzi Sam Cook?
- Czy pisanie artykułów na stronie kancelarii się opłaca?
- Jak wyglądają konkretne kroki do optymalizacji strony?
- Jak ważne sa zasięgi organiczne na Facebooku?
- Co generuje więcej ruchu na stronie niż Facebook?
- Jak kręcić filmiki o usługach prawniczych?
- Dlaczego Radek ma twarz zawsze blisko obiektywu?
- Jaki lead magnet może mieć prawnik?
- Jak powinien wyglądać newsletter kancelarii prawnej?
- Jak sprzedawać usługi prawnicze w internecie?
Ważne linki:
Postaw pierwszy krok do zmiany, zaczynając od wysłuchania historii ludzi, którzy zainspirują Cię do stworzenia wymarzonego życia!
Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy, zacznij tę zmianę wraz ze mną.
Kliknij banner poniżej i zapisz się na DARMOWĄ konsultację
Pomogę Ci !
Zapraszam Cię do słuchania Podcastu LEPIEJ TERAZ na iTunes i android-owych appkach do podcastów. np. PlayerFM
Jeśli Ci się podobało, wstaw proszę pozytywną recenzję na iTunes,
Dalej zamierzam dzielić się z Wami moimi treściami ZA DARMO. Statystyki pokazują, że jest Was coraz więcej i cieszy mnie, że pragniecie dokonać zmiany w swoim życiu na lepsze i chcecie to zrobić z Lepiej Teraz 🙂
W związku z tym oferuję prezenty za wsparcie podcastu Lepiej Teraz na profilu Patronite, żebym mógł wykupić zewnętrzny hosting i wrzucać audycje bez ograniczeń.
W zamian oferuję coaching, konsultacje i mentoring na dowolny temat związany z odkrywaniem misji i jej realizacją !
Bardzo Ci dziękuję
Radek Budnicki
Dziękuję za możliwość bycia gościem po raz czwarty! Mam nadzieję, że podobało Wam się ten podcast. Dajcie znać w komentarzach. Paddy
Jednego w tym podcaście na pewno nie ma, odpowiedzi na pytanie numer 1 – Jak stworzyć post prawniczy, ale mega killer?:-)I to szkoda, bo w tej branży content marketing nadal działa i warto pracować nad jakością wpisów i jakością bloga.
Dziękuję za ten podcast i pochylenie się nad problemami branży. Wiele rad jest naprawdę cenne i warte rozważenia, choć trudne do wdrożenia. Klienci nie bardzo chcą się chwalić, że korzystają z pomocy prawnika, a co dopiero nagrywać i upubliczniać o tym filmy. Ale filmy z krótkimi poradami, czemu nie. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam:-)
Ciekawa rozmowa, choć nie ze wszystkim się zgadzam. Rynek prawniczy jest dość specyficzny i aby dobrze doradzać, należy go wcześniej poznać. Nie każde rady ogólne będą się u nas sprawdzały.
Na pewno nie zgodzę się z pomysłem, aby odpuścić sobie pisanie bloga na rzecz wideo. I mówię to jako bloger, vloger i podcaster prawniczy. Blog ściąga ruch poprzez swoją treść. I to z pozycji bloga ludzie oglądają u mnie filmy. Gdyby nie blog ich oglądalność byłaby znikoma. Dobrze zoptymalizowane artykuły same się pozycjonują i generują wejścia miesiącami.
Analizując przypadek Pani Marii zwróciłbym raczej uwagę na to, że jej blog nie ma żadnej specjalizacji. Dla mnie prawo biznesowe jest tak szerokim zagadnieniem, że ciężko się wyróżnić. To tak jakby powiedzieć, że jakiś prawnik specjalizuje się w prawie cywilnym. Każdy prawnik musi się znać na cywilu 🙂
Lepiej wybrać wąską specjalizację i tylko na ten temat pisać. Ja zrobiłem tak ze znakami towarowymi, które są ledwie wycinkiem „prawa biznesowego”. W efekcie po 4 latach pisania, osoby mające problemy prawne z marką, łatwo mnie znajdą i od razu widzą w czym jestem dobry. Świadomie zrezygnowałem z innych tematów na rzecz specjalizacji i polecam to innym.
Poza tym, blog obecnie ma absolutnie każda kancelaria. Tylko, że mało która prowadzi go tak jak trzeba. Czyli w sposób atrakcyjny dla czytelników. To jest temat rzeka, który nadaje się na książkę. Zresztą niedawno wyszła nawet jedna na ten temat.
PS. Kasiu, co do nagrań wideo z klientami, to mi się udało swego czasu zrobić takich 4 ( https://goo.gl/Kzu0eK ). Z niektórymi klientami mamy tak dobry kontakt, że się na to zgodzą. Ja po prostu zapytałem 🙂
Pozdrawiam
Pingback: PLT #049 Jak sprzedawać zajęcia sportowe w internecie- Q&A z Patrickiem Neyem - LEPIEJ TERAZ