Ostatnio przemawiałem na konferencji edu innowacje przed 200 nauczycielami i przed prof Bralczykiem i użyłem slajdu na którym były słowa Larrego Kinga:
„Każdego ranka przypominam sobie:
Cokolwiek powiem tego dnia, niczego mnie nie nauczy.
Więc jeśli mam się uczyć, muszę to robić, słuchając”
Najwiecej procentowo słuchaczy jest w Korei Południowej, bo ten kraj ma obsesję na punkcie samorozwoju i bycia perfekcyjnym we wszystkim. Oni wiedzą dlaczego warto słuchać podcastów i dlatego to robią.
Jedno wiem na pewno. Jeśli pragniesz zmienić swoje życie na lepsze, podcasty przyspieszą ten proces 10x krotnie. Słuchanie podcastów to nauka i rozwój na sterydach. Dlatego odwiedzam szkoły, biblioteki, wyższe uczelnie, oraz wydarzenia dla nauczycieli i edukatorów, konferencje takie jak Edu Innowacje, by promować podcasty wśród uczniów, studentów młodzieży i przede wszystkim wśród nauczycieli. Jeśli jesteś zainteresowany moim wystąpieniem, wszelkie informacje znajdziesz na stronie lepiejteraz.pl . Ewentualnie pisz do mnie na kontakt@lepiejteraz.pl.
I to właśnie z dzisiejszego odcinka dowiecie się, jak wykorzystać podcasty w edukacji słuchając mojej rozmowy z Anną i Robertem Sowińskimi, którym miałem przyjemność poznać dzięki pasji podcastingu , bo tak jak ja prowadzą swój podcast: „Od nauczania do uczenia się”, który jest stricte o edukacji. Na co dzień zajmują się propagowaniem tzw. Planu daltońskiego, o których sami najlepiej opowiedzą.
Z odcinka dowiesz się m.in, że:
- Dlaczego zainteresowali się podcastami?
- Jakich podcastów słuchają?
- Jak podcasty pomagają w edukacji?
- Jak nauczyciel może wykorzystać podcasty w klasie szkoły podstawowej, a jak w średniej?
- Jak sprawić, by młodzież polubiła podcasty, jako narzędzie do nauki?
- Czy podcasty mogą pomoc w przygotowaniu do ważnych egzaminów lub matury?
- Od czego ucząc w szkole warto zacząć przygodę z podcastami ?
- Czy podcasty są rzeczywiście dla każdego ?
- Jakie widzą ograniczenia rozwoju podcastów w systemowej edukacji?
- Jakie mają doświadczenia z podcastami wśród swoich odbiorców i kim oni są?
UWAGA!!!